't Tweede Trefpunt

Vintage, eigentijdse mode en feestkleding in Almere Haven

We stoppen er mee op 1 september! Alles gaat weg voor 50%. Grote inventarisverkoop!

Geen inbreng tot 1 maart 2014

Meer betalen voor H&M-kleding? Over vier jaar wil H&M de textielarbeiders in landen als Bangladesh een hoger loon uitbetalen. Daarom overweegt de Zweedse kledingketen om de prijzen van de kleding te verhogen.

Tja, H&M kleding hangen wij zelden op. De jeugd die daar iets nieuws koopt voor een niemendalletje, is niet het publiek waar 't Tweede Trefpunt op bouwt. Misschien waarderen ze ons over 4 jaar wel. Wie weet? Wij hebben het nu meer van bewuste mensen, die iets moois zoeken van een goede en dus duurdere kwaliteit. En dat wordt heel veel ingebracht. Door de crisis vinden mensen het natuurlijk fijn dat we nog wat geld voor de kleding betalen. Maar dat zelfde fenomeen zou ook veel meer mensen naar de Marktgracht moeten lokken om te kopen. En toch blijft het aanbod veel groter dan de vraag.

Bovenop dat grote aanbod van particulieren was het wel eens leuk om iets groots voor een goed doel te doen. We hebben afgelopen zondag ongeveer 850 kg kleding aangekocht om Martijn te steunen.

En nu hebben we dus helemaal veel kleding voor de winter. Ook voor de eerste winkelvulling van zomerkleding hebben we voorraad genoeg in de opslag staan. We hebben dus besloten om even 2 maanden time-out te houden wat de wekelijkse inbreng betreft. Misschien nog eens iets voor een goed doel, maar geen elke-dag-hetzelfde-gevoel. Dus geen inbreng meer van particulieren tot 1 maart 2014.

Ons korting systeem loopt gewoon door. Wat een maand geleden is opgehangen, levert nu 30% korting op en dat van 2 maanden geleden kun je voor de helft kopen. Elke maand verschuiven we de kleuren. Dus profiteer daar goed van. Maar hou in de gaten: de echt mooie dingen gaan vaak tijdens de eerste maand al over de toonbank. Gelukkig voor ons, want subsidie is er nog steeds niet bij. Misschien is er iemand die ons daarover zou kunnen informeren, want we kunnen het toch wel gebruiken om stand te houden. Of nog heel veel kopers erbij; dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn.

Dat brengt me dan eigenlijk bij een andere vraag. Is er iemand die vrijwillig bij ons regelmatig wat aan marketing kan doen? We doen wel pogingen, maar hebben zo weinig tijd om ons echt te verdiepen in nieuwe dingen. En we hebben toch de behoefte om daar wat van te leren.

Ik laat het hier even bij. 'k Moet nog zoveel boekhoudingen doen en zit maar weg te mijmeren op deze site. Dat kan Bruin niet trekken. Dus ik kom wel terug met een berichtje... even vóór 31 december!

Wilma, namens het Team van 't Tweede Trefpunt

Reacties

Plaats een reactie

  1. Krijn op 18-12-2013 om 22:19 uur:

    Qua marketing: blijf mensen na een aankoop in de winkel vragen of ze toegevoegd willen worden aan de mailinglist (en doe dat ook meteen, zodat bij thuiskomt de winkel nog vers in het geheugen zit), en gebruik deze mailinglist iedere 1 of 2 maanden om mensen op de hoogte te houden van wat er gebeurd is en staat te gebeuren de komende tijd (kortingen, inbreng, activiteiten). Plan wat er gaat gebeuren dus ook goed in, zodat het niet alleen voor jezelf overzichtelijk is, maar ook voor de ontvangers van die mail. Breng ritme in het versturen van die nieuwsbrief/mailing, stuur er niet te veel en niet te weinig. Blijf wekelijks nieuwsberichten (zoals bovenstaande, liefst ook met een aansprekende foto erbij) schrijven op de site en link daarheen vanuit je mailing, zodat mensen niet overladen worden met informatie, maar zelf door kunnen klikken naar berichten die interessant of relevant lijken. Zie ook http://www.procurios.com/blog/2013/12/17/8-tips-voor-een-goede-nieuwsbrief

    Blijf tussendoor de echte fans via Facebook op de hoogte houden met korte, leuke updates en foto's, en natuurlijk de langere nieuwsberichten die je schrijft. Volgens mij heb je daarmee een strategie die gewoon werkt.

    Eigenlijk gewoon wat je nu al doet dus! En het excuus “boekhouding” overboord zetten mag ook wel eens :)

Recent nieuws